Sociální média všichni známe již dlouhou řadu let. Nejedná se o nic průlomového, avšak velká řada různých subjektů stále neví proč a jak správně sociální média využít. I já se stále setkávám s tím, že mnozí lidé i firmy neví, co jim takový Facebook, Instagram či Linkedin může přinést. Já říkám, že velmi chutné ovoce. Proto jsem se rozhodl uvést na pravou míru 4 základní důvody, proč věnovat pozornost i sociálním médiím. Proč je důležité jít s dobou a nenechat konkurenci získat značnou konkurenční výhodu?

Budování brandu

Prvním a vůbec stěžejním bodem ve využití sociálních sítí je budování brandu. Můžeme se tak bavit o vyšším povědomí brandu, ale také o budování reprezentativní vizitky a zvýšení důvěryhodnosti. Já vždy říkám, že profil každého subjektu, ať už samostatné jednotky nebo firmy, je vizitkou, na kterou má dnes přístup zcela každý, kdo danou sociální síť využívá. A čím lépe je vaše vizitka vyšperkovaná, tím vyšší potenciál máte k získání nového klienta či zákazníka.

Je ale také důležité uvědomit si, že díky sociálním sítím má každý možnost vlastního média, jehož prostřednictvím může být znám po celém městě, kraji, státě i planetě, aniž by za to platil astronomické a často nesmyslné částky formou jiných dnes již neefektivních cest. Co tím chci říci? Že má každý  možnost pracovat s velmi silným marketingovým nástrojem.

Komunikace se zákazníky, klienty či publikem

Budováním brandu to vše jenom začíná, ale ani to se neobejde bez budování vztahů se svým publikem. Proto je komunikace na sociálních sítích důležitá. Ovšem pozor, nemyslím tím pouze komunikaci v messengeru, ale také komunikaci prostřednictvím obsahu publikovaného na osobním profilu či firemní stránce. Je důležité frekventovaně komunikovat se svým publikem a zvolit správnou formu.

Ovšem to, co bývá častým kamenem úrazu v komunikaci se svým publikem, je nejen zvolená forma a frekvence publikování obsahu, ale také reakce na různou aktivitu publika. Znám krásný příklad jedné nejmenované velké české společnosti, která má publikum v desetitisících lidí, ale takřka s nimi odmítá komunikovat. Za mě chyba. Sociální sítě jsou naprosto geniální nástroj pro komunikaci s publikem, neboť navazovat tak důvěryhodné a zdravé vztahy se svými zákazníky či klienty je přeci nedílnou součástí obchodu, nebo se snad mýlím? Řekl bych že ne.

Prodej služeb či produktů

Rozhodnete-li se správně komunikovat se svým publikem, pak máte i jedinečnou možnost do své vitríny přidat sbírku svých úžasných produktů i služeb. Jaký je geniálnější způsob, jak jednoduše dostat svou nabídku mezi tisíce či statisíce lidí? Neříkám, že je jediný, ale říkám, že je jeden z mála snáze uchopitelných.

To, co je ale překrásným benefitem sociálních sítí, je často možnost detailně zacílit reklamu na konkrétní uživatele, například dle demografických údajů a to s různými zájmy. Můžete tak lapnout dvě mouchy jednou ranou. Nejen že tak získáváte objednávky, ale také vám pomocí financované reklamy může růst publikum na vašich sítích.

Oslovování a získávání potenciálních klientů

Dost možná jste se s tím již také setkali. Někdo vás oslovil prostřednictvím Linekdinu nebo dokonce Facebooku či Instagramu. Pravdou je, že je to dnes jeden z efektivních a příjemnějších nástrojů pro obě strany. Však to znáte, je spousta těch, kteří neradi telefonují studeným kontaktům a spousta těch, kteří neradi zvedají neznámá čísla. A proto jsou tu sociální sítě. Jednoduché a uchopitelné. Pravdou zkrátka je, že během jediného dne můžete oslovit spoustu nejen potenciálních zákazníků, ale téže klientů.

Toto jsou za mě 4 nejpodstatnější důvody, proč využívat sociální sítě ve prospěch vašeho obchodu či podnikání. Můžete tak efektivně budovat postavení svého brandu, komunikovat se svým publikem, prodávat své produkty či služby a v poslední řadě získávat zajímavé kontakty, ze kterých se mohou stát potenciální klienti.

Sociální sítě jsou mocným nástrojem a každý z vás má nějaký z těchto nástrojů ve svých dlaních. Otázkou je pouze to, jak s nimi naložíte.